Sign Up Now FAQ
Signup Now
In order to make a post or to start a new thread and or to interact with other
members of this board, you wil need to create an account first.
If this is your first visit, be sure to check out the FAQ. You have to register before you can post. If you have any problems, please contact us.
Flash a phone to Cricket Wireless Become a supporting member of Cricket Users Forum

 
Welcome to Cricket Users!



Page 15 of 18 FirstFirst ... 5 13 14 15 16 17 ... LastLast
Results 211 to 225 of 264
  1. #211
    Member
    Points: 1,892, Level: 25
    Overall activity: 2.0%

    Reputation
    Reputation 12
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    A, A
    Posts
    75



    Quote Originally Posted by Stephen Proffitt View Post
    What part of there is no update are you guys not understanding?

    Sent from my SCH-R970C using Tapatalk 4 Beta
    Um there was an update from ME4 to MF5 when i bought my phone it was still on ME4 i upgraded it to MF5. Also there is an emergency firmware update in Kies which i was trying to use but it failed there may be a way to get the firmware i just have to think

  2. Remove this advertisement.
  3. #212
    Member
    Points: 3,736, Level: 38
    Overall activity: 0%
    computerkidt's Avatar
    Reputation
    Reputation 11
    Join Date
    Jan 2012
    Location
    Chicago, IL
    Posts
    141
    Phone
    Galaxy S4



    tried to update once but it failed maybe cuz i have custom recovery and modified status idk i might try again once i get home

    Sent from my Galaxy S4

  4. #213
    Member
    Points: 1,892, Level: 25
    Overall activity: 2.0%

    Reputation
    Reputation 12
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    A, A
    Posts
    75



    Quote Originally Posted by computerkidt View Post
    tried to update once but it failed maybe cuz i have custom recovery and modified status idk i might try again once i get home

    Sent from my Galaxy S4
    ya once you are rooted you will run into that issue samsung only just released the source but i know within days of getting my device there was a update so i foolishly performed it

  5. #214
    Member
    Points: 1,892, Level: 25
    Overall activity: 2.0%

    Reputation
    Reputation 12
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    A, A
    Posts
    75



    Woot got kies to work

  6. #215
    Member
    Points: 3,736, Level: 38
    Overall activity: 0%
    computerkidt's Avatar
    Reputation
    Reputation 11
    Join Date
    Jan 2012
    Location
    Chicago, IL
    Posts
    141
    Phone
    Galaxy S4



    with custom recovery/modified status? how?

    Sent from my Galaxy S4

  7. #216
    Member
    Points: 1,892, Level: 25
    Overall activity: 2.0%

    Reputation
    Reputation 12
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    A, A
    Posts
    75



    Quote Originally Posted by computerkidt View Post
    with custom recovery/modified status? how?

    Sent from my Galaxy S4
    im not sure i just know its allow me to and it detects it and i can try but the issue im having now is that i cant restore the files since it wont downloadallowed.pngagreement.png freezes.png it freezes at the 69% about 1.48 GB download to tmp i also got this
    http://flashingacademy.com/updatefiles.zip





  8. #217
    Member
    Points: 3,736, Level: 38
    Overall activity: 0%
    computerkidt's Avatar
    Reputation
    Reputation 11
    Join Date
    Jan 2012
    Location
    Chicago, IL
    Posts
    141
    Phone
    Galaxy S4



    oh ya might DLed too but 100% then put the phone into download mode and failed to do anything to the phone so didnt need to restore my backup i forget the exact error

    Sent from my Galaxy S4

  9. #218
    Senior Member
    Points: 19,119, Level: 87
    Overall activity: 0%
    Stephen Proffitt's Avatar
    Reputation
    Reputation 78
    Join Date
    Nov 2011
    Customer Since
    Nov 2011
    Location
    Louisville, KY
    Posts
    1,522
    Phone
    LG G2



    I'll take the update later and I'll grab the tar file and get it uploaded

    Sent from my SCH-R970C using Tapatalk 4 Beta
    My work on the CDMA Cricket S3 and S4 are now obsolete. Thanks for all the support when I was actively working on them!

    Feel free to PM me only after you've posted on the forums.

    If you need to buy something from Ebay, please use this LINK every time and support the forum!

  10. #219
    Member
    Points: 3,736, Level: 38
    Overall activity: 0%
    computerkidt's Avatar
    Reputation
    Reputation 11
    Join Date
    Jan 2012
    Location
    Chicago, IL
    Posts
    141
    Phone
    Galaxy S4



    Get the unaltered Updated Firmware here http://www.cricketusers.com/s4-root-recovery-roms-more/85431-%5Brom%5D%5Bunofficial-mirrors%5Dodin-flashable-cricket-sgs4-firmware.html

    give it 10mins tho cuz its still uploading atm to the server

  11. #220
    Member
    Points: 1,892, Level: 25
    Overall activity: 2.0%

    Reputation
    Reputation 12
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    A, A
    Posts
    75



    wow you must have a fast connection to upload it that fast and thanks for the firmware

  12. #221
    Member
    Points: 3,736, Level: 38
    Overall activity: 0%
    computerkidt's Avatar
    Reputation
    Reputation 11
    Join Date
    Jan 2012
    Location
    Chicago, IL
    Posts
    141
    Phone
    Galaxy S4



    lol i think its estimation is wrong cuz its still sayin around 10mins and its uploaded over 800mb so i think its goona be like 20min more

    Sent from my Galaxy S4

    ---------- Post added at 05:13 PM ---------- Previous post was at 05:11 PM ----------

    if u click the DL link and it works u know the upload is done cuz im gonna go eat and gotta get ready for my 2nd job IT for a brick paving company

    Sent from my Galaxy S4

  13. #222
    Member
    Points: 1,892, Level: 25
    Overall activity: 2.0%

    Reputation
    Reputation 12
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    A, A
    Posts
    75



    Quote Originally Posted by computerkidt View Post
    lol i think its estimation is wrong cuz its still sayin around 10mins and its uploaded over 800mb so i think its goona be like 20min more

    Sent from my Galaxy S4

    ---------- Post added at 05:13 PM ---------- Previous post was at 05:11 PM ----------

    if u click the DL link and it works u know the upload is done cuz im gonna go eat and gotta get ready for my 2nd job IT for a brick paving company

    Sent from my Galaxy S4
    Well i personally thank you for this and i hope this works properly lol also thanks for listening im still gonna work on a stock rootable kernel i think it will be released soon enuff

  14. #223
    Member
    Points: 3,736, Level: 38
    Overall activity: 0%
    computerkidt's Avatar
    Reputation
    Reputation 11
    Join Date
    Jan 2012
    Location
    Chicago, IL
    Posts
    141
    Phone
    Galaxy S4



    now we just need a stock recovery for w/e we might need it for. upload at 1.1gb of 2.28

    Sent from my Galaxy S4

    ---------- Post added at 05:29 PM ---------- Previous post was at 05:22 PM ----------

    woot nvm i checked it has all the files a talked about earlier in this thread like aboot modem. bin and "recovery". i updated with kies and ill actually go check now and see if i have stock recovery now. i know kies didnt format my phone to update

    Sent from my Galaxy S4

    ---------- Post added at 05:34 PM ---------- Previous post was at 05:29 PM ----------

    yup got stock recovery after i eat ill go flash custom recovery back on and see if old rooting method works if i have time b4 work

    Sent from my Galaxy S4

    ---------- Post added at 05:35 PM ---------- Previous post was at 05:34 PM ----------

    hmm also i have a notification saying Activation/Upload Complete i click on it b4 & it just went away now its back again after reboot

    Sent from my Galaxy S4

  15. #224
    Member
    Points: 1,892, Level: 25
    Overall activity: 2.0%

    Reputation
    Reputation 12
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    A, A
    Posts
    75



    ya i keep getting that activation notification as well do you still have the custom status please tell me whats the BIG ????

  16. #225
    Member
    Points: 3,736, Level: 38
    Overall activity: 0%
    computerkidt's Avatar
    Reputation
    Reputation 11
    Join Date
    Jan 2012
    Location
    Chicago, IL
    Posts
    141
    Phone
    Galaxy S4



    no but i still have yet to root my phone put stock recovery back on then run triangle away that hopefully should do the trick

    Sent from my Galaxy S4
    Last edited by computerkidt; 07-30-2013 at 06:43 PM.

 

 
Page 15 of 18 FirstFirst ... 5 13 14 15 16 17 ... LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Advertise With Us?
Advertise with us? (Position 1 - Advertise with Us) Small Banner